FANDOM

Grobowiec KV57.jpg
KV 57 - grób Horemheba - XVIII dynastia, mieszczący się w Dolinie Królów. Grób został odkryty 22 lutego 1908 roku przez Edwarda R. Ayrtona pracującego dla Amerykanina Theodore Davis'a. Korytarze są długie, utrzymuje się trend powiększania ich, zarówno na długość, jak i na szerokość oraz zwiększone opadanie. Pierwsza sala kolumnowa jest bardziej zbliżona do kwadratu niż w poprzednich grobowcach w Dolinie, a komora grobowa zawiera dwie pary filarów i schody do krypty z różowym granitowym sarkofagiem, wewnątrz którego znaleziono czaszkę i kilka kości, jednakże w publikacji T.Davies dotyczącej grobu (The Tombs of Harmhabi,...) brak jest ich opisu, żadnej wzmianki poza jedną, w przedmowie. Przypuszczalnie należały do króla, jednak brak danych uniemożliwia stwierdzenie tego z całą pewnością. Gładkie wieko, usunięte w starożytności i porzucone na ziemi, zostało roztrzaskane wzdłuż starego, zamaskowanego pęknięcia. Po trumnach i saniach do transportu sarkofagu pozostało kilka niewielkich fragmentów z drewna cedrowego i akacjowego zawierających królewskie imię tronowe. Znaleziono również porozrzucane fragmenty roztrzaskanej w starożytności alabastrowej skrzynki kanopskiej. Królewska mumia nie została znaleziona, nie zidentyfikowano jej też w żadnej skrytce.

Schemat Edytuj

Schemat KV57.gif
  • A - schody wejściowe
  • B - pierwszy korytarz
  • C - drugi korytarz
  • D - trzeci korytarz
  • E - komora z szybem (przedstawienia króla przed różnymi bóstwami)
  • F - pierwsza sala z filarami (sceny z Księgi Bram)
  • G - czwarty korytarz
  • H - przedsionek
  • I - druga sala z filarami
  • J - pomieszczenia magazynowe
  • K - komora grobowa

Więcej z Fandomu

Losowa wiki